Update 2: Wat zit er nu in de badkamer? - Reisverslag uit Shimoni, Kenia van Sophie Reus - WaarBenJij.nu Update 2: Wat zit er nu in de badkamer? - Reisverslag uit Shimoni, Kenia van Sophie Reus - WaarBenJij.nu

Update 2: Wat zit er nu in de badkamer?

Blijf op de hoogte en volg Sophie

03 December 2017 | Kenia, Shimoni

Deze week al begonnen mijn eigen experiment, ik doe surveys om te kijken hoeveel koraal etende organismen er op en bij een rif zitten. Tot nu toe valt het (gelukkig) best wel mee. Verder heb ik ook super veel ander marine beestjes gezien, zoals een lionfish, octopussen, een kleine baby squid en een andere bidsprinkhaankreeft.

Verder hadden we vorige week zaterdag een piratenparty. We gingen op een Dhow, een traditionele zeilboot, en gingen naar het beschermde nationale marine park. We zagen dolfijnen op de heenweg en echt 5 of 6 ofzo en eentje kwam zelfs naar de boot toe! Verder super veel vissen gezien en ik dacht dat ik me goed had voorbereid door mijn zwemshirtje aan te doen, zodat mijn rug niet kon verbranden. Is mijn kont verbrand : ( ik heb nu een permanenten onderbroek aan. Na het snorkelen gingen we lunchen op het eilandje tegenover de duikschool. We kregen verschillende gerechten te eten en eentje was zeewier en het was echt super lekker.

Afgelopen weekend zijn we naar het grotere stadje Diani gegaan om uit te gaan en om boodschappen te doen. Het uitgaan was best wel lach en een stuk goedkoper dan in Nederland. De dag erna boodschappen halen was geniaal. Eerst met tuktuks naar een pinautomaat, die hier wel snel kapot gaan, maar het is ons gelukt. Erna stonden we met 7 studenten en vrijwilligers in de supermarkt, waar we echt heel veel hebben gekocht. Mijn backpack was nu ook mega zwaar en mensen moesten me helpen met het opdoen van dat ding. Toen kwam de terugweg, eerst met zijn alle in een ma tatu (een klein busje) waar maar 12 stoelen in zitten maar 16 mensen op een punt in zaten. Gevolgd door nog een stuk op een piki-piki (een scooter). Voor Violeta en mij was het de eerste keer, dus onze chauffeur ging gelukkig niet zo hard. De chauffeurs van de andere hadden blijkbaar een wedstrijdje onderling, want opeens werden we ingehaald door alle andere piki-pikis.

Verder word ik hier echt levend opgegeten door de muggen, ik slaap onder een klamboe en smeer me elke dag in, maar alsnog word ik helemaal lek geprikt. Verder zat er laatst wel een hele bijzondere gast in de badkamer…een schorpioen! Gelukkig deed die niks en kon ik rustig mijn tanden poetsen. Verder valt de stroom hier ook nog wel geregeld uit, ik ben dus nu ook al een expert in het douchen in het donker haha. Ik hoef ook geen abonnement meer voor de sportschool, ik krijg elke dag gratis ochtendgymnastiek. Elke ochtend tillen we de duikuitrusting, naar of de boot of gewoon het water in en dat zijn echt wel wat kilo’s. Ik kom nog gespierd terug dadelijk :).

Verder is het ook wel een beetje vreemd om te bedenken dat het al weer december is, omdat het hier super warm is. Gelukkig heb ik een kras advent kalender bij me, dus ben ik toch in de december feest sfeer!

  • 03 December 2017 - 10:43

    Thérèse:

    Nou helemaal gerust stellend is dat verhaal over de schorpioen niet voor een moeder.
    Wel een levendige wereld waar je in bent geland! Veel succes met het onderzoek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Shimoni

Sophie

Actief sinds 15 Nov. 2017
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 6559

Voorgaande reizen:

21 November 2017 - 06 Maart 2018

Kenia avontuur

Landen bezocht: