Update 1. Aankomst - Reisverslag uit Shimoni, Kenia van Sophie Reus - WaarBenJij.nu Update 1. Aankomst - Reisverslag uit Shimoni, Kenia van Sophie Reus - WaarBenJij.nu

Update 1. Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Sophie

23 November 2017 | Kenia, Shimoni

Na een best wel lange vlucht van Amsterdam, via Londen zijn Stijn (mijn mede-student) en ik eindelijk in Nairobi aangekomen. Vanaf waar we de volgende dag de trein naar Mombassa hebben genomen. De beveiliging op het treinstation was echt heftig, weer koffers door een scanner en zelf gefouilleerd worden. De trein is wel erg leuk, want die gaat langs een aantal nationale parken en we hebben een giraf, olifanten, impala’s, gnoes, koeien en geiten gezien. Bijna 6 uur in de trein is best wel lang, vooral als de man tegenover je heel erg hard op zijn kauwgom kauwt.

Aangekomen in Mombassa was ik bijna gesmolten, want het is hier echt heel warm. En dat alleen maar van de trein naar de auto lopen ;). OMG het verkeer in Kenia is wel intense, was echt heel dankbaar voor mijn gordel! En toen, na 2 dagen reizen, aangekomen bij mijn tentje. In de avond heel gezellig met alle andere studenten en de eigenaar van de duikschool waar we zitten uit eten geweest!

Vandaag mijn eerste duik gemaakt, op de plek die er wel slecht aan toe zou zijn door te veel visserij. Maar het was super mooi. Heel veel vissen gezien en ook nog een bidsprinkhaankreeft, een crown-of-thorns starfish en een schildpad! Na de duik ook nog een ijsvogel en palmgier gezien. En er zijn hier nog meer beestjes, vooral in de nacht kom ik van alles tegen tussen mijn tent en de wc’s. Gisteren een heremietkreeft, slakken, kikker, 1000 kleine salamanders, apen en heel veel muggen. Gelukkig laten de apen je met rust zolang je geen eten in je tent hebt.

Ik ben mijn huisgenoten heel erg dankbaar voor mijn kadootje (een hoofd zaklampje), want de stroom valt hier nog wel eens uit. Sorry voor de taal- en spellingsfouten, mocht je je vervelen dan mag je mijn stukje verbeteren :).

Geef jullie snel weer een update dikke kus!!

  • 23 November 2017 - 19:47

    Tineke :

    Fijn dat hé goed vent aangekomen en handig zo'n hoofd zaklamp. Veel plezier

  • 24 November 2017 - 04:54

    Thérèse:

    Nou een saaie reis is anders, fijn dat het allemaal goed gegaan is.

  • 25 November 2017 - 09:21

    Evalien:

    Leuk Sooph!!
    Heel veel plezier daar!

  • 25 November 2017 - 12:38

    Jens:

    Hahaha wauw zoveel dieren!
    Veel plezier Sophie!

  • 26 November 2017 - 09:13

    José:

    de reis klinkt al als een mooi avontuur; heel leuk dat we je zo kunnen volgen Sophie, veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Shimoni

Sophie

Actief sinds 15 Nov. 2017
Verslag gelezen: 632
Totaal aantal bezoekers 6550

Voorgaande reizen:

21 November 2017 - 06 Maart 2018

Kenia avontuur

Landen bezocht: